lördag 11 oktober 2008

♥ Vitt, vitt, vitt...

Som jag nämnt tidigare har vi bara bott i vårt hus i drygt ett år. Jag själv inbillade mig att jag skulle hinna med mycket mer under detta år när det gäller att fixa i hemmet, så man får den stil som man själv vill ha och trivs med.

Har insett att jag inte kan få till ett riktigt lantligt drömhem, med högt i tak, pardörrar och höga fina fönster. I så fall får vi titta oss om efter ett annat hus, i en helt annan prisklass. Tycker om att läsa inredningstidingar och titta på bilder på just sådana hem. Av den anledningen har jag också startat en blogg, så jag har möjlighet att spara mina favoritbloggar på ett och samma ställe och få tips, idéer och inspiration från alla fantastiskt fina hem.

Måste tipsa om den senaste sidan jag besökte. Titta in HÄR och gå in på "hemma hos oss" under kategorier. Nu vet ni lite vad jag pratar om.

Jag börjar att komma in mer och mer på vitt när det gäller inredning. Men skulle man gå över med penseln på alla möbler så de blir vita är det ingen konst att skapa en röd tråd. Det gäller att få till balansen, så det inte blir för sterilt och kallt, men samtidigt ett hem i harmoni.

Utmaningen för mig är att inreda vårt hem så vi får en del av den lantliga stilen, men ändå så det passar i just vårt hus. Svårigheten tycker jag är att få en röd tråd genom hemmets alla rum. Då vi flyttade in tapetserade och målade vi bara om i vardagsrummet. De övriga rummen behöll vi som de var, eftersom de var nytapetserade. Jag tycker inte att tapeterna/fondväggarna är hemska där, men skulle så klart inte ha valt just dessa färger och mönster och jag fick välja helt fritt.

När jag besöker favoritbutiken på det stora köpcentrat kan jag inte låta bli att titta på de fina möblerna från Bruka. Har plockat ut två favoriter nedan. Kan direkt peka ut platsen för dem i hemmet, men tycker ändå hur fina de än må vara att priset är aningen för högt.

Syster och jag skulle ta en shoppingresa till Ullared här i höst. Som de hårt arbetande kvinnor vi är (både i hemmet och på jobbet), så fann vi ingen helg då vi båda kunde. Nu har vi något att se fram emot i vår istället. Eller hur J?



Bilder från Bruka.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Självklart blir det Ullared i vår! Skulle vilja ta en shoppingtur till Sthlm också. Var ju där igår, men eftersom jag hade barnen med mig blev det inte mkt till shopping. (Om man inte ser isdricka och HSM-prylar som shopping förståss...) /J