torsdag 23 oktober 2008

♥ Brrrr!

Så var vi hemkomna från den härliga värmen. Vad möttes vi av? Jo, snålblåst och några ynka plusgrader. Jag försökte hålla kvar känslan från att faktiskt ha semester, genom att låna makens halvlånga Peak-shorts. Ok, jag kan väl erkänna att det kändes aningen knepigt när personerna som kom och hämtade oss semesterfirare från bussen kom med täckjacka och mössan neddragen över öronen.

Bloggandet och spaningen på nyheter till hemmet har, vilket inte är så konstigt varit väldigt vilande under drygt en vecka. Det ska det väl bli ändring på nu? Då jag gick igenom veckans post och reklam insåg jag att butikerna nu börjat att skylta med sina julsaker. Puuh!

Törs man åka till Ikea, eller drunknar man i julgranskulor och annat glittrigt då? Lite svårt att inse att julen snart är här, då man gått i kjol och linne en hel vecka. Toppluva, isskrapa, tumvantar och vinterkängor kändes väldigt avlägset, tills vi kom hem igår.

Det blir nog en tur till stadens centrum imorgon, eller en golfrunda om vädret tillåter. Sedan gäller det att fortsätta att packa upp resväskor och golfbagen.

Färgburken och penseln till golvlisterna ligger fortfarande och väntar, och jag väntar på den rätta inspirationen till att börja måla. Efter att han köpt nya numret av "Drömhem och trädgård" och "Hem ljuva hem", fick jag ännu mer tips och ideér till vårt hem. Oj, oj listan blir längre och längre på mina kommande projekt.

Lägger in en bild på en värmande kamin från Contura. Vi har kikat på någon liknande modell. Den vi har nu ger klart en hög mysfaktor, men behåller inte värmen så länge, vilket tydligen behövs i detta kalla land. Tacka vet jag sol, tzatsiki och fetaost!

Från Contura.se

1 kommentar:

Ulli sa...

Grattis!
Du vann en vit adventsljusstake. Kommer på posten inom kort. Maila namn och adress till: inredningmedmera@hotmail.com

Kram Ulli