fredag 10 oktober 2008

♥ På min dagordning:

Jag har ett arbetspass kvar innan jag har två veckors semester. Inte helt fel. Börjar kl 22:00 i natt. Efter att ha jobbat fyra dagpass denna vecka, har jag inte hunnit med så mycket här hemma. Så idag ska det bli en sådan dära dag då man går hemma och plockar och grejar lite. Det passar rätt bra då vädret inte är det roligaste.

Trodde att jag skulle få hem mina tapetprover som jag beställt. När jag öppnade brevlådan låg där bara ett brev från Eon. Trevligare läsning kan man ju ha. Lade den i makens brevfack i hallen i stället ;)

Maken gjorde köttfärsbiffar igår. Supergott. Så min matlåda för dagen är redan klar, vilket är bra för det är inte så kul att laga mat till bara en person.

Har spaltat upp lite på min lista som jag ska försöka hinna med under dagen:

  • Rota fram lådorna med sommarkläder, vilket känns lite skumt då det är så kallt här hemma. Maken kollade vädret för nästa vecka, och det låg runt 23-24 grader. Mmm...
  • Stryka gardiner till vardagsrummet och hänga upp. (lite Marimekko stil på dem)
  • Byta kuddfodral till soffan.
  • Tvätta en maskin med tvätt.

Det kan ju tyckas att listan var tunn, men å andra sidan har ju halva dagen gått då man tagit sig en rejäl sovmorgon.

Nu blir det ett glas äppeldryck, sedan är det bara att tuta och köra...

Inga kommentarer: