söndag 5 oktober 2008

♥ Regn och shopping

Så har helgen snart passerat, eller snarare regnat bort om man ska beskriva den lite mer detaljerat. Under lördagen var maken och jag på ett stort köpcentra, dit ingen annan får för sig att åka då det är helg och vädret är som det brukar vara i oktober. Vi var dock där strax innan stängning, vilket inte var så farligt, varken för plånboken eller med tanke på köer.

Är himla sugen på mattorna från Pappelina som jag nämnt tidigare. Tror dock att risken finns för att jag kommer att tröttna på stjärnorna. Hur kul är det då att ha lagt ut flera tusenlappar, på något som sedan åker upp på vinden. Fast jag tycker fortfarande att de är hur läckra som helst. De finns i flera färgkombinationer och mönster dessutom.

Köpte tidigare i veckan en ny matta till vår hall som gästerna använder. Det blev en blå med tre vita stjärnor. Vår hall fortsätter i en vinkel mot de övriga rummen, så nu i helgen passade jag på att köpa en likadan matta, fast 4 meter lång. Tröttnar jag på de stjärnorna så är det inte hela världen. Har ju inte lagt ut en förmögenhet. Tror dock att maken blev rätt nöjd. Han tror nog att han går i Ejendals arena, på väg till Leksands omklädningsrum när han passerar i hallen.

Hann med en sväng in på Ikea också (för ovanlighetens skull). Vi ska ju till att göra äppeldricka, så jag fyllde på med några glasflaskor. Hittade dessutom ett snyggt ställ i plåt/zink med tre glasflaskor i en annan affär som fick följa med hem. Visar en bild när de är fyllda med dricka.

Inga kommentarer: