tisdag 7 oktober 2008

♥ Nedräkningen börjar

Nu är det en vecka kvar tills vi lyfter till varmare breddgrader. Det ska bli så himla skönt. Uppdateringen på bloggen blir lite lidande nu när man jobbar som vanligt folk gör. Är inne på mitt andra dagpass av fyra denna vecka. Herregud, hur orkar folk gå upp så här tidigt varje dag, och hur hinner de med något i hemmet?

Maken pikar mig och säger något i stil med att nu ser jag minsann hur han har det varje vecka. Ja, ja men har han blivit kontorsråtta och krupit in bakom skrivbordet så får man skylla sig själv. Nej, tacka vet jag skiftarbete.

Hemmafixandet får nog ligga på is tills vi kommer hem från Grekland igen. Har några dagars ledigt efter hemkomsten och då ska jag ge mig på listerna eller tvättstugan.

Ska ta tag i detta med att packa resväskan i tid tror jag. Inte roligt att komma på dagen innan att man saknar något, eller att favoritplagget ligger i tvätten.

Nu blir det Äntligen hemma en timme framöver. Ska bara lägga beslag på fjärrkontrollen först...

Inga kommentarer: