måndag 16 april 2012

♥ Trädgårdsrens!

Bild: Vi i villa

Söndagen bjöd på mestadels sol och fint väder, bortsett från en liten regnskur mitt på dagen. Jag fick lov att ta en liten paus från min föräldralediga vardag och fixa i trädgården en stund, medans maken hade inre tjänst.

Även om man kan göra vad som helst för sina småttingar, så var det vääääldigt skönt att byta miljö en stund och få höra fågelkvitter i öronen i stället för skrik och "bråttas" med 2,5 års-trots ;)

Rensade ogräs i rabatten och i pallkragarna. Så nu ska bara lite ny jord inhandlas och sedan är det redo för att börja så.

Medans jag rensade (det förbenade!) ogräset på framsidan fnulade jag lite på om man inte kan få till någon snygg lösning med småsten, så man slipper rensa ogräs varje gång man vill vara ute och lyssna på fågelkvitter.

Mellan våra rosbuskar och en annan okänd stor buskliknande blommande växt hade vi tänkt plantera lavendel. Men allt annat som växer upp vore skönt att inte behöva se. Lösningen kanske vore att lägga på markduk/väv och tömma ett stort lass med stenar.

Jupp, det tåls att fundera på och får helt klart läggas till "projektlistan" i sommar.

När jag efter mycket slit kom in i uterummet för att få en kopp kaffe serverad utbrister lilleman "Bra mamma, jätteduktig gräva jord."

Å så hade "mammabatterierna" laddats för en ny vecka igen...

Inga kommentarer: