onsdag 17 december 2008

♥ Fint på Jysk

Besökte Jysk här om dagen, eftersom de säljer ut sina julsaker för en billig penning. Var på jakt efter några ljuslyktor i zink som jag sett tidigare. Hittade en hel del fint. Bl.a. ett stort zinkhjärta att hänga t.ex i fönstret, hjärtformade små uppläggningsformar och lite annat.

Köpte också sittdynorna nedan, som jag sett att andra fyndat. Det fanns bara de blå/vita kvar, men de kommer passa utmärkt till bänken jag målat om tidigare, även om jag hade tänkt ett par röda nu till jul.

Stationsklockan köpte jag på Gekås. Jag såg att de hade en liknande på Jysk, fast för en hel del kronor dyrare förstås.

Korgen med det rutiga mönstret har jag fått av syster. Den fungerar nu (och har gjort så ett tag) som brödkorg, innan jag får (läs köper) en från Bruka. Funderar dock på att köpa några till, och ha i vår Leksvik hatthylla. Det tål att tänkas på.

Spanade även in zinkbrickan. Eftersom mitt andranamn är fynda, så valde jag att vänta tills den kommer på rean även den. Inte helt oväntat kanske.

Förvaringsmöbeln med korgar, har jag tittat på tidigare fast den med sittbänk och endast tre lådor. Har funderat på den i hallen. Frågan är bara hur länge sittdynan och korgarna får vara vita, då våra små besökare sätter sig med sina leriga gummistövlar. Avvaktar nog ett tag. Förvaringsmöblern brukar vara med i Jysk reklamblad så gott som varje vecka, alltid till något specialpris.

Sittdyna 19:95:-
Väggklocka 129:-

Korg, 2 för 89:95:-

Zinkbricka 69:95:-


Förvaringsmöbel 999:-

Inga kommentarer: