fredag 13 februari 2009

♥ Hemmafix


Innan det är dags att åka iväg till arbetet för sista gången denna vecka, tänkte jag passa på att städa lite här hemma. Om vädret är lika strålande i helgen som det är idag, så kommer man ju vilja spendera varenda minut utomhus. Därför vore det fint om städningen var klar inför helgledigheten.

Hittade en fin städbalja och ett par läckra städhandskar, för 269 kr resp 79 kr när jag surfade in hos Countrystyle. Dock blev det inget köp, så jag får väl leta i städskrubben efter det finaste jag har bland städtillbehör, och se hur nära jag kommer dessa.

Antar att det blir några sönderklippta lakan som får duga som dammtrasor och en gammal dammsugare som jag får dra runt med i huset. Ja, ja det får duga. Huvudsaken är att det biter på dammråttorna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina diskhandskar du hittat! De skulle passa i en viss systers nystylade tvättstuga. Kom gärna förbi någon dag och kolla in mina nya fynd! Tror det kan bli lite "avisvarning"... Trevlig alla hjärtans och namnsdag! Kram syrran

Anonym sa...

Jepp, det ser jag fram emot. Å hörru, snart är det April :)

Ingrid sa...

Vad roligt att du vill vara med och tävla. Jag önskar dig varmt lycka till...

Vilka fina städgrejor, städningen går onekligen lättare med snygga prylar.

~Livet i byn