onsdag 4 februari 2009

♥ Förvaring i söta färger


Tänkte visa några söta burkar som kan vara smidigt att ha med sig som tillbehör till matlådan, eller för att förvara något smarrigt hemma i kylen. Samtliga kommer från Rice och finns att köpa hos Elsas hem.

De stora burkarna kostar 359:- för fyra stycken i olika storlekar och småburkarna köper man i ett set med tolv små burkar i olika färger för 59:-.

Jag köpte de små burkarna för några veckor sedan i en möbelaffär här i trakten som har mycket Bruka, Lexington, Rice m.m. Maken är lagom nöjd då han får med sig lite lingonsylt eller inlagd gurka i en röd burk med rosa lock. Så kan det gå när man inte "bygger" sin egen matlåda. Hi hi...

Har varit på det stora köpcentrat idag. Tog en eftermiddagstur och det var ovanligt folktomt. Skulle egentligen bara fylla på matförrådet, men hann även med en sväng in till favoritbutiken min.

Till min stora glädje såg jag att de hade fått in de hjärtformade måttsatserna i butiken. Det blev genast dubbelglädje då mamma frågade om hon skulle köpa dem till mig i namnsdagspresent. Ibland är det bra att vara yngsta barnet i en syskonskara för man blir aldrig tillräckligt stor för presenter :)

Så jag lämnade butiken med ett fint inslaget paket. Oj, så förvånad jag kommer bli då jag öppnar det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Julia,
Jag föreslår att du surfar till Broarne. Det finns en liten överraskning som väntar på dej där.
Hör av dej!
hälsningar
Annmarie

Anonym sa...

Hej!
Så är det, vill gubben din inte ha lingonsylten i en rosa burk, får han göra iordning den själv! Du skickar väl med en liten gullig lapp med smörgåsen också så att han kan känna sig helt bortgjord! Hihi...
Bra burkar kan man aldrig få för mycket av! Och dessa är ju snygga!
Hulda

Jenny sa...

Hej!
Tack för tipset! Små burkar behövs alltid när man ska iväg...
Jättemysig blogg,det e första gången jag är här! Tror jag måste kolla lite till!
Jenny