måndag 2 februari 2009

♥ Äntligen hemma!

Rubriken ovan syftar på två saker. Kom nämligen hem igår efter en dygnskryssning till ett av våra grannland. Slutar aldrig förundras på hur olika människor kan vara, och hur det kommer sig att alla dessa människor kan vara samlade på en och samma båt.

Hur som helst så hade vårt sällskap himla trevligt, men den typen av resa tillhör ändå inte favoriten min. Det får räcka med en gång per år.

Rubriken syftar också till ett av mina favoritprogram. Tills dess att det är dags att visa det i tv-rutan igen, får jag nöja mig med att surfa in på hemsidan. Där kan man hitta hur mycket inspiration som helst om det som redan visats i programmen eller annat fint.

Har sköljt ur några glasburkar och ska strax röra ihop lite lingonsylt. Har tidigare lämnat lingonen till kära mamma och fått tillbaka dem på någon underligt sätt i en annan konsistens i burkar.

Denna gång tyckte hon väl att dottern hennes blivit så stor att hon borde prova detta själv, och när man läser receptet så får man ju skämmas om man skulle misslyckas.

I natt väntar det ännu ett nattpass. Ni som läser detta kanske undrar om jag bara jobbar på nätterna. Nej, inte alltid men nästan hälften av mina pass har jag planerat till natten, eftersom jag tycker att jag får mycket mera gjort på dagarna då.

Frågar ni maken skulle han säga att anledningen är att det är näst intill omöjligt att få mig att gå upp tidigt på morgonen mer än två dagar i sträck (det kan ligga något i det med).

Nä, nu ska jag stänga ner datorn och koncentrera mig på de röda bären.

4 kommentarer:

Nettan sa...

Mums va smaskigt!! Å tackar för panduro tipsen, ska jag kolla in! Kul att du ville vara med å tävla hos mig! Lycka till!
Kram Nettan

IKT i min vardag sa...

Vilken fin blogg! Vilka fynd du vaskat fram hos Panduro...ska in och klicka hem några fynd nu ;)

Kram

Anonym sa...

Ja tack, lingon och köttbullar blir gott.
Hungrig

Anonym sa...

Mysig blogg ... ska snoka runt lite :) // PiM