fredag 1 juni 2012

♥ Ta vara på tiden!


Bild: Åhlens

Hade ett jobbärende "inåt stan" som tyvärr drog ut på tiden. Min plan var att jag efteråt skulle kunna gå en sväng i en del av de dära affärerna som aldrig hinns med annars.

Meeen en snabb sväng hann jag med. Man är rätt van att inte gå omkring och strosa längre utan allt man gör betar man av i rätt rask fart innan man tar itu med nästa grej :)

Hur som, så köpte jag i alle fall en ny blommig topp till mig och så fick lite söta somriga kläder till lilltjejen följa med. Hon har fått ärva en hel del kläder men de börjar först från storlek 86 och uppåt. Numera klär hon i 74 eller i vissa fall 80. Därav fick jag med gott samvete köpa några söta plagg.

Hur kul är det inte att handla tjejkläder på en skala?! Vääääldigt kul om man jämför med grabbarnas avdelning om ni frågar mig :)

Köpte också lite böcker för resten av mitt presentkort jag fick i julklapp från jobbet för en massa år sedan. Bl.a. en inspirerande bok om "Sommarfester" från Allt om mat. 

Meeen då pengen räckte lite till, så fick två sångböcker till de små också följa med hem. Böckerna "Ekorrn satt i granen" och "Små grodorna" fick göra "Var bor du lilla råtta" sällskap. Klicka HÄR så ser ni.

Hade gärna hunnit med Åhlens en snabbis, men siddu det hanns inte med. Synd, eller tur kanske min plånbok (och maken) tycker. För kolla vilka fina saker det finns!

Inga kommentarer: