måndag 18 juni 2012

♥ Gräslök & Rhododendron



Vad gör man när man inte direkt kan springa ner på Hötorget och handla sig en kvast blomster? Jo, man får plocka in det som man har i trädgården.

Gräslöken skulle ändå klippas ned för att stoppa ett lass i frysen. Passade då på att klippa av de som blommade. Tycker att de är rätt fina att ha i en liten vas, eller som i detta fall en liten glasflaska.

Rhododendron, alltid lika svårt att stava till. Som förslag ger datorns rättstavningsprogram orden: rosenrasande, drogberoende, öronbedövande eller spelberoende :) Denna blommar för fullt (som ni ser på bilden) på vår baksida. Den på framsidan har tyvärr redan blommat över.

Maken är tillbaka på jobbet denna vecka, innan vi går på semester ihop. Så denna vecka får ägnas åt att röja lite här hemma, handla in det som behövs till midsommarhelgen och att packa.

Nästan hela familjen här hemma är snoriga, så det får bli till att ta det lugnt så vi är friska och krya till helgen.

Behöver jag nämna att jag är rätt trött på detta regn- och ruskväder!! Blä!!

Det är så typiskt detta med förkylning och halsont också. Hade precis kommit igång med lubbandet varannan dag (med mina nya löpardojjor) efter en sväng av halsont, å så åker man på en förkylning. Bara att ställa skorna på hyllan i väntan på att man frisknar till. Att träna när man är sjuk är inte att rekommendera ju.

Nu ska jag lägga mig bredvid lilleman i soffan, medans lilltjejen sover i vagnen och har man tur kanske man hinner slumra till någon minut :)