tisdag 26 juli 2011

Rött är sött!

Semestertider igen dårå. Maken är inne på sin andra sväng ledighet, efter att ha jobbat några veckor emellan. Idag spenderade han dock dagen på en av stadens golfbanor, men förstod jag det rätt så var han mest i det där tjocka gräset eller bakom träd och harvade ;) Bättre lycka nästa gång, för det var väl bara otur idag?!

Dock fick han nog mersmak av harvandet (eller behövde snarare avreagera sig), för när han kom hem så satte han igång och rensade hela gången på framsidan från ogräs. Nice!

Har just ätit en god bit mat i uterummet. Finns väl inget som slår grillat. Frågar ni lillkillen så finns det inget som slår hallon, smultron eller jordgubbar. Han äter visserligen allt, men detta i kopiöst stora mängder om det bjuds. Finns liksom ingen hejd!

Imorgon ska jag försöka mig på att tapetsera T´s nya rum. Har vid tidigare omtapetseringar lyckas få någon annan att göra det, så det blir tapetpremiär för min del. Håll tummarna för att det blir någorlunda bra iaf :)

Blir det bra och tapeten inte ramlar ner, så fortsätter vi nog med att flytta möbler från rum till rum, och så ska ju T byta från sin spjälsäng till växasängen (som ännu inte är målad). Ska prova att ha den som den är, så får jag se vad jag tycker tillsammans med de andra möblerna.

Inga kommentarer: