lördag 1 november 2008

♥ Nåvämbärr

Det är ju faktiskt inte klokt hur tiden springer iväg. Det är redan första november och man hinner ju knappt med i svängarna. Känns lite skumt att sitta och planera schemat för hur man vill jobba över jul och nyår. Herregud, det är väl långt kvar dit, eller? Nähä, inte det.

Maken är ute och byter till vintersulor på vår blåa skönhet. Det var lite småhalt igår natt då jag åkte hem från jobbet, så jag tyckte att de var dags att byta. Man åker ju några mil i veckan.

Måste erkänna att målarburken inte har åkt fram ännu. Däremot har jag tagit mig i kragen och maskerat kring det första fönstret som ska målas, så man är ju på gång. Har som mål att bli klar innan november är slut, så det gäller att lägga på en rem.

Syster och jag fick lite sug på en shoppingresa. Vi slog våra kloka huvuden ihop och vägde fördelar och nackdelar mot att åka nu i höst jämfört med i vår som vi planerat. Vi kom fram till att vi åker nu i november. Syster hade redan börjat att fila på inköpslistan och jag slog numret till bussbolaget. Vad svarade damen i andra änden. Jo, att det var fullbokat det datumet som vi kunde. Uuuhhh!

Nu är vi inne på plan B. Vi får vänta tills på måndag och se om vi ror det i hamn. Hoppas.

Nu ska jag passa på att gå ut och njuta av solens strålar som inte visar sig så ofta nu för tiden. Sedan blir det matlagning och jobb igen.

Inga kommentarer: