tisdag 27 mars 2012

♥ Rulla ut mattan...


Bild: Rusta

Ja nu rullar vi ut "röda mattan" och välkomnar våren va? Även om vi får räkna med några väderbakslag framöver.

Köket här hemma har fått en ny vårig matta. Gillade de glada färgerna. Hittade också rejäla fina vinglas/ (eller för de som ännu inte får dricka vin) saftglas. Endast 5 kr/st! Har ännu inte visat maken hur många jag köpte. Oooops...hi hi!

Dessutom fick lillkillen en minigryta till lekstugan i vitt porslin (som jag visat tidigare) för en tjuga och mamma tre nya vispskålar i pastell för en Selma-peng. Tror jag köpte mina gamla vispskålar när jag flyttade hemifrån för typ 100 år sedan och nu åker de banne mig ut.

Meeen det stora inköpet och fyndet denna vecka är en röd fin tramptraktor med släp till lilleman. Ringde på Blocketannonsen typ 10 min efter den lagts ut och tingade den. Sedan åkte maken och en lycklig liten kille och hämtade den och betalade med julklappspengar som killen sparat och nu kom väldigt väl till pass :)

Så hela gårdagskvällen och idag på morgonen har det lastats och tippats ur och trampats traktor. Dessutom kunde inte mamma låta bli att pimpa traktorn lite med några nya dekaler och en tuff reg.skylt.

Inga kommentarer: