onsdag 24 augusti 2011

♥ Stövlar - Budget vs lyx!








När man är föräldraledig och stålarna inte direkt öser ner som regnet gör var och varannan dag, får man hålla tillgodo med budgetvarianten när det behövs köpa nya stövlar.

Jag har ett par röda som tyvärr (snarare tack och lov enligt maken) blivit så slitna att jag nog inte ens kan ha dem på när jag går till postlådan, så det var dags att handla nya.

Det fick bli de på översta bilden från Jula för 79 kr. Tåls ju att jämföra med Hunter-stövlarna för 1249 kr från Brandos.

Så nu kan jag inte skylla på att det är dåligt väder när lillkillen och jag ska ut.

Lillkillen som nu på eftermiddagen är varmare än vad vår Contura-kamin är när vi eldar som bäst. Hoppas på att det är något som är snabbt övergående, för hur det än är så är det mycket roligare att han är i sin vanliga full-fart-överallt-form, än denna hängiga :)

Vi misstänker att det är fler tänder på g, eftersom det dreglas och gnags på det mesta, vilket inte hör vanligheten till. Hoppas på att det "bara" är det som spökar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ingen större skillnad mellan de där bägge paren...kul att man kan "spara" ca 1200:- på en sån sak som stövlar! Kryakram till sjuklingen! /Syster