måndag 6 juni 2011

♥ Uteliv!

Bild: Åhlens

Så var det måndag dårå, fast ändå söndag. Skönt med ytterligare en solig ledig dag med grabbarna.

Känns som vi fått mycket gjort i helgen här hemma. Maken har klippt hela hela häcken. Vi har röjt och fixat i uterummet, där alla möbler nu äntligen är färdigmålade :) Lekstugan har fått upp diskställ, tavlor och de fina gardinerna som syster sydde ihop. Den gigantiska (eh? kanske inte riktigt) poolen har fyllts upp och T har redan badat flera gånger.

Den höga fula hyllan som stod i uterummet har numera målats om (vit så klart) och fungerar nu som skohylla i förrådet. Fast det fick bara plats med en bråkdel av alla skor. Kanske dags för en skorensning trots allt ;)

Idag får vi se hur långt vi hinner med fasadtvätt av ena kortsidan av huset. Jag ska ta mig an lite ogräsrensning i rabatterna, nu på förmiddagen innan det blir tokvarmt.

Ska nog ta mig en närmare titt i de där pallkragarna som jag odlade i. Antingen har jag slarvat eller så har T grävt upp alla frön, för det ser aningen glest ut bland salladsbladen och morötterna. Gör om gör rätt!

Nähä, dags att hänga dagens första maskin tvätt och sedan ge sig ut i värmen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Effektivitet på hög nivå hör jag! Skönt med lång helg så man får lite gjort. Vi har smygstartat igång ett litet projekt här hemma. Nu är det bara dagar kvar till den riktiga semestern. Ska bli så skönt! /Syster