måndag 27 december 2010

♥ Snart är det dags...

...att skåla in det nya året. Herre jösses, jag som nyss vant mig vid att skriva år 2010 känns det som. Bara att börja vänja om.

Ni som trodde att bloggen lagt ned, får här ett livstecken på att så inte var fallet. Jag tog bara en mer eller mindre ofrivillig vintervila från skrivandet. Finns ju en hel del annat att pyssla med så här i juletider. T.ex. göra gott julgodis, laga och äta smaskig julmat och framför allt umgås med sin stoooora familj :)

Tomten hittade hit (i år igen). Det märktes att han lyssnat med stora öron, för i mina paket låg precis det som jag önskat mig. Tack snälla mak... eh... jag menar Tomten ;)

Idag har T och jag tagit en trip till det stora köpcentrat med siktet inställt på att göra lite fynd. Mötte upp syster och ungefär halva stadens befolkning med samma mål. Puh! Hittade dock en (hel) del fina kläder till T på Polarn som hade rea. Så nu har lillkillen uppdaterat sin redan fina garderob med ärvda kläder med en färgmatchad kollektion från PoP :)

På eftermiddagen hämtade vi maken på jobbet och drog sedan dryga timmen norr ut, för att hälsa på T´s farmor som var hemma hos sin mamma som fyllde år. Det var roligt att se T leka "tittut" med födelsedagsbarnet. Just där och då var det ingen av dem två som brydde sig om att det skiljde 86 år på dem!

För övrigt så fortsätter det med jobbledigt för min del, fram till några dagar in på det nya året. Ingen dum planering inte :) Känns som det är läge att njuta av denna tiden med att jobba halvtid. Det är nu man borde inse hur bra man faktiskt har det. Man får mer tid hemma med buskillen, och är samtidigt grymt sugen på att jobba när man väl är där.

Och icke att förglömma så fortsätter min hårda kamp med att få behålla vår silverfärgade kära tjock-smock-tv ett tag till. Maken surfar alldeles för intresserat på elektronikjättarnas hemsidor och lusläser deras reklamblad.

Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för en mycket trevlig julafton med mat och godis lagad från hjärtat! Tack även för jul-klapparna med en liten vinst/FAR

Anonym sa...

Tack för trevlig julhelg samt mellandags-shopping! Ja, man får passa på att njuta av ledigheten ett tag till. Ses på nyår! Då är det vår tur att ordna fest! /Syster