söndag 2 januari 2011

♥ Förändringarnas tid!?

Bild: Mio

Så var vi inne på det nya året dårå. Med en massa löften som ska uppfyllas och förändringar som ska ske. Eller?

Är lite i valet och kvalet om julen ska få lämna huset redan nu och ge plats för det våriga fräscha. Meeen tycker att det är så mysigt med julen, och den sprang ju bara förbi i år. Dessutom har jag en make som bromsar och för en gångs skull har åsikter om gardiner och inredning. Enligt honom får jag inte plocka bort den ännu. Så vi gör en kompromiss och låter den bli kvar till trettondagen i alle fall :)

Något som försvann idag var vår tjock-smock-tv från sovrummet. Maken var inte sen att hjälpa till att bära ut den, för han trodde att den skulle ersättas med en ny platt. Men icke sa nicke. Det dröjer läääääänge innan det kommer in en tv där igen. Jag började genast att ställa dit en ljusstake, blomma, tavla, ett betonghjärta m.m. Maken tittade in och mumlade nåt om att tänk så fint det hade varit med 32-tums där mitt på byrån.

T´s farfar har varit här och hälsat på. Med sig hade han ett lass ved på kärran. Vilket var en himla tur, för vedförrådet var alldeles tomt (på ved som var färdig att eldas i alle fall). T busade runt som en tok. Han kan alla möjliga bus och trix. Allt utom att gå själv :)

Kikar runt lite på möbelkedjornas hemsidor. Är på jakt efter en lekmatta till vardagsrummet. I värsta fall får det bli en från Ikea, men det hade ju varit roligare om man hittat en någon annanstans som inte känns så "Ikea". Hm...det lät inte som mina ord. Vad är det som hänt? ;)

Som vanligt hittar jag saker som vi inte behöver, men som vore fina här hemma. Som denna sittdyna på bilden ovan. Aningens dyr för min smak, men väldigt fin ;)

Nu är det slut på ledigheten för mig. Har en utbildningsdag och en daghelg att se fram emot denna vecka.

Inga kommentarer: