torsdag 2 februari 2012

♥ Pojkrum!







Här kommer några bilder från vår killes rum. Passade på att städa lite när han är på dagis, för i vanliga fall ligger det leksaker överallt. Skulle behöva få till lite bättre förvaring och utnyttja ytorna bättre. Men det kommer nog när vi kommer på vad vi ska ha för möbler. Så än så länge får killen hålla till godo med det som finns :)

Det har varit en lite småkrasslig vecka här. Det gick magsjuka på T's dagis förra veckan och natten mellan torsdag och fredag vaknade jag av att T's pappa hade hämtat upp honom från sin säng eftersom han kräkts. Stackarn!

Sedan höll pappa hans honom sällskap mellan tv-tittande, vila och kräkningar. Som tur var så gick det över under fredagen och det var skönt att höra att T frågade efter att få äta frukost.
Vi andra klarade oss också som tur var.

Dock kände jag mig riktigt krasslig igår. Ingen ork och ett konstant illamående som inte gav sig. (och nej, det kommer inget syskon i höst för er som undrar ;). Men det var inget som bröt ut. Jag lyckades dock få en del vila eftersom vår duktiga kille lekte själv med lego och jag kunde slå på några av Astrid Lindgrens filmer.

Men så idag är det som bortblåst. Det var riktigt skönt att ta en morgonpromenad i 9 minusgrader och SOL! En sådan energikick behöver man efter att ha varit inne i två dagar.

Vi höll killen hemma från dagis någon extra dag för att försäkra oss om att sjukan nu gått över bland de andra barnen. Så i dag var första dagen han gick (läs sprang) iväg igen.

Så nu lämnar vi allt vad sjukstugor heter tycker jag och blickar framåt. Håller på att samla lite tips och idéer till den kommande festen i mars. För nu har alla inblandade fått inbjudningskortet i lådan hoppas jag. Säger inget mer än att det går i ett rosa tema ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finaste barnrummet! Snyggast är helt klart T´s "tag" på stjärntapeten ;-) Ser fram emot den "rosa festen"! /Syster

ulrika sa...

Hittade in på din sida när jag letade inspiration till pojkrum. Jättefint ni gjort! Var har ni fått tag på den fina bilmattan? /Ulrika

Fynda och Fixa sa...

Kul att du hittat hit och förhoppningsvis får någon idé till ett pojkrum.

Har tyvärr inte sett din kommentar förrän nu. Måste få till så att jag får ett meddelande när någon kommenterar så jag inte missar :)

Bilmattan är köpt på IKEA för 99 kr.