onsdag 7 september 2011

♥ Snyggt hemma och i affären!


Fick återigen lite "egentid" när det var dags att storhandla. Smet iväg efter kvällsmålet och det är en fröjd att handla på kvällen, när man inte behöver trängas med en massa folk (läs pensionärer som står i vägen med sina vagnar).

Gårdagen var fullsmetad med hemmafix. Lillkillen och jag hjälptes åt (ja, ni förstår nog hur fördelningen såg ut) med att dammsuga hela huset, byta sängkläder, diska och tvätta två maskiner tvätt. När sedan "mommo" kom tog hon med min "hjälpreda" så jag kunde kratta upp alla plommon och äpplen, rensa lite ogräs och klippa gräsmattan.

Nog är det skönt att hålla igång, men med en storhandling på kvällen och bärande av x antal matkassar och en säck potatis på det, så fick min rygg sig en omgång som jag tror att jag ska skona den ifrån ett tag framöver.

Har sett att fler tipsat om Garants snygga förpackningar. Och det var väl en kombination av att jag haft lite ont i halsen på morgonen, det fyndiga priset och de snygga förpackningarna som gjorde att jag köpte med mig dessa två paket hem från affären igår. Kolla in på denna sida så ser ni fler snygga produkter.

Inga kommentarer: