fredag 16 september 2011

Långrandigt!


Lillkillen och jag tog en tur till det stora köpcentrat idag. Tänkte tajma in när han skulle sova, och det verkade gå enligt min plan eftersom han somnade i bilen på vägen dit som tar lite drygt 10 min att köra. När jag sedan lyfte över honom i vagnen, i tro om att mamma skulle få shoppa lite, så slog han upp sina söta ögon, plockade ut nappen och hade visst sovit klart.

Kors i taket, men jag lyckades gå i flera butiker, utan minsta gnäll från lilleman. Vi började med att köpa denna fina tröja till honom från Polarn, så det var klart att han var nöjd ;)

Dagarna bara rusar i väg. I veckan fick vi hem nya vagnen som beställdes från nätet. Den var slut i butiken här i stan. Det spelade dock inte så stor roll, då det var nästan halva priset att köpa på nätet. Återstår att se hur mycket killen vill sitta i den :)

I helgen ska det svepas över med gräsklipparen och köra bort det sista av fallfrukten som jag krattade bort efter veckans blåsväder. Tror bestämt att alla plommon som fanns på trädet nu fallit av. Det är inga fel, för det var ett himla krattade var dag för att hålla mattan snygg.

Maken och killen har också planerat in ett besök på ortens brandstation, då de har öppet hus. Tror det är lika spännande för dem båda :) Återstår att se om mamma gör dem sällskap, eller kanske får lite egentid utan att för en gångs skull spendera den på mataffären :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg tröja! Blir spännande att se nya vagnen och att höra vad killen tycker om att sitta i den! Skönt att ni fick tag i en till sist! /Syster