tisdag 4 maj 2010

♥ Ur vägen!

Syster och jag tog en frukost och ett shoppingvarv på Ikea i söndags. Vi passade på att komma iväg i tid så vi skulle slippa alla knäppisar som går så långsamt och med vagnarna i bredd. Sånt har vi inte tid med. Tur man har ringklocka på vagnen ;)

Jag hittade ingenting, eller jo det gjorde jag ju, men köpte inget. Visserligen var det ju inte så länge sedan jag var där, så det kan ju förklara saken. Syster däremot fyndade en del grejer, t.ex. ett nytt överdrag till Ektorpsoffan för typ inga pengar alls. Synd att vi har en Tomelilla.

Sen tog vi en tur på det stora köpcentrat och turades om att bära på T, eftersom han insett att det är roligare att hänga på armen än sitta i vagnen. Trots bärandet på 9-kilosklumpen fick vi ändå lite handlat. Äntligen lite kläder till sig själv (och till T också). Kors i taket!

På kvällen kom maken hem från sin golfresa. Hm...konstigt att han hade samma hcp som när han åkte. Jag hade nämligen hört en del förhandssnack om "sänkning" och "singel", men kan ju hört fel ;)

Inga kommentarer: