söndag 3 januari 2010

♥ Nyttigheter

Bild: recept.nu

Invigde min julklapp idag. Nyårlöften är ju till för att hållas så här skulle bakas morotsbröd.

Hittade ett recept med rågsikt och fullkornsmjöl som verkade bra. Det stod att degen skulle vara lite lös, eftersom det skulle ge ett saftigare bröd.

Det kom en och annan svordom då jag försökte få till något som liknade små bullar att lägga ut på plåten av den lösa degen. Jag är ju ungefär lika dålig på att baka som maken är att slå raka drivar (det säger ju en del).

Då maken tittade in i köket och hörde mina väl valda ord, viskade han lite tyst till T. "Titta morsan är lika arg som han som nyss blev utvisad i Sandviken".

Hur som helst så fick jag ihop något som såg ut som bröd, och det smakade faktiskt gott. Framför allt så doftar det ju så himla gott i huset.

Inga kommentarer: