onsdag 5 december 2012

♥ Snygga plåtburkar och glasflaska!




Snygga plåtburkar! En nyhet från Clas Ohlson. Passar perfekt till ett kaffepaket eller till hemmagjort julgodis kanske?! Den snygga glasflaskan är ju fin bara som den är, men varför inte fylld med hemmagjord glögg?! Fin-nyheterna kostar 39 kr för kaffeburk resp. ett två pack burkar, eller 49 kr för flaskan. Fyndpris!

Tog mig en stooor kopp kaffe och en liiiten, liiiiten chokladbit nu på förmiddagen. Igår var det svinkallt och idag när temperaturen endast visar -5 grader så ska det envisas med att blåsa och snön bara yr. Brrr!

Jag och våra små tog oss knappt ut genom groventrédörren. Snön låg i drivor framför. Tur att maken skulle iväg till jobbet lite tidigare (i sina lågskor) så han fick skotta en gång åt oss. Det kan han gott ha när han ska sova på hotell i natt den lyxliraren. Hi hi...

Lillkillen har fullt sjå med att öppna sina två kalendrar. En Lego och en med choklad. Det är inte lätt för en sån liten bestämd herre att förstå att man bara får öppna en lucka om dagen. Först igår den 5 dec som det gick något så när bra utan det efterföljande tjatet :)

Hemmet är julpyntat, så när som på granen i uterummet som nog får vänta till helgen eller nästa. Det blir julstämning på en gång när de blå-vita textilierna byts ut mot röda.

I söndags var jag, lillkillen och hans mormor på julmarknad i staden. Maken fick sina honungsburkar, lillkillen blev mycket glad över ett paket innehållande en pruttkudde som han vann på lotteriet och jag var för snål för att köpa en dörrkrans.

Eller, ska jag vara ärlig så var kransarna inte så fina som de var sist jag köpte, så det var mest därför jag avstod, typ :) Tänkte faktiskt att jag skulle fixa en krans själv, då jag har kvar dekorationen från förra kransen som var så fin. Jag menar hur svårt kan det vara?!

Inga kommentarer: