torsdag 5 januari 2012

♥ Nytt år, nya tag!


Bild: Åhlens

När jag har surfat runt på andras bloggar kan jag se årskrönikor och nyårslöften lite varstans. Nog kan det vara bra för sin egen skull att sammanfatta året som gått och faktiskt se hur mycket man fått gjort, för man glömmer ju så lätt.

När jag tittade tillbaka på mina gamla inlägg för samma tid fast för ett år sedan, så läste jag att jag skrivit att vår T inte ens hade börjat gå. Liiiite svårt att tänka nu, när han springer som en tok vart han än ska.

Nog hade man det lite lugnare förut allt, fast man då tyckte att man hade fullt upp :)

Spånar på lite inredningsplaner till huset. Både invändigt och utvändigt. Jag är ett fan av listor av alla de slag, och vill så klart skriva upp sånt vi ska göra för att kunna göra en prioriteringsordning.

Jag tycker att det är lätt att det kommer andra mer spontana inredningsidéer i vägen ibland, som är bra mycket roligare än sådana som dock är mycket viktigare. Därför är en lista en bra sak att gå efter tycker jag.

Skulle jag få välja fritt vill jag först göra ljusare på väggarna i vardagsrummet, klä en brädvägg i sovrummet, sätta panel och ny tapet i hallen...ja listan kan göras lång med "snyggrejer", men som tyvärr får vänta.

Det enda man inte kunde önska sig av tomten är ju tid ;) Dessutom blir man ju inte snorrik när man är hemma med två småttingar, så därför får man spara en slant innan man kan börja på nästa projekt. På gott och ont, för man hinner ju fundera och ändra sig hundra gånger om på vägen dit :)

Burkarna på bilden har ju inget med inlägget att göra, men visst är de fina?

Ville bara skriva ett litet inlägg så ni ser att bloggen fortfarande lever :)

1 kommentar:

Hem och Lycka sa...

Jättefina burkar! Klart du ska ha en radio till ;-) har väl en själv i varje rum härhemma, haha :-D

Kram Mia