onsdag 18 januari 2012

Fönsterlampor!


Bild: Biltema & Ellos


Tvättstugan här hemma är också en superbra avlastningszon för sådan som är på väg in i huset och sådan som är på väg ut. På gott och ont. Det blir lite trångt emellanåt, och nu måste jag nog faktiskt röja lite.

Gula grannen var här med tre stora påsar med tjejkläder till vår lilla tjej. För efter att tjejkusinerna kom till världen för några år sedan så har det bara kommit killar i släkten. Så nu kom äntligen kläderna till användning.

Därför har jag i dagarna tvättat maskin efter maskin med så söta och fina plagg i rosa och röda nyanser. Dock passar de flesta plagg först om några månader, men den som väntar på något gott :)

Tvättstugerenovering står högt upp på min lista. Så till helgen tror jag bestämt att det får inhandlas färg och så får man måla och fixa när tid finns. Men då har man i alle fall sakerna hemma. Sedan tror jag bestämt att jag känner några som har piffat sin tvättstuga tidigare och som dessutom har målarabstinens efter att köksluckorna tagit slut ;)

Något i stil med dessa fönsterlampor hade jag nog tänkt. Man måste ha en hängande variant för annars håller de inte, då killen brukar stå vid fönstret och vänta på pappa när han kommer med bilen från jobbet. Då plockas det med allt som står i fönstret samtidigt som han sjunger "Paaappa kom heeem, för vi längta efter deeej. Kom inna sommarn ä ööööve".

Killen är åter på dagis idag. Läste i veckobrevet att de skulle ut i skogen idag. Gissa vem som blev glad när jag berättade det vid frukost. Han var rätt snabb att säga "Inte åka vagn. Ja gå fälv".

Jo då, "Mr Kan Själv", kan det mesta han. Efter att han fått vara inne några dagar, eftersom att näsan runnit, han har hostat och dessutom förmodade nässelutslag som blossat upp till och från så var det en mycket glad kille som nu fick komma ut och i stort sett sprang hela vägen till dagis.

1 kommentar:

sa...

Hihi, såå søt han er, lille gutten deres :) Fine lamper du har funnet også. Klem Anette