torsdag 19 maj 2011

♥ Pysselkvällar!





Börjar vänja mig vid dagtidsveckor, men det betyder inte samma sak som att jag gillar det. En fördel nu på våren är att det är ljusare på kvällarna och man då har möjlighet att hinna med en del i hemmet och trädgården när man kommer hem.

I helgen blir det projekt "Lekstuge-makeover". Dock "bara" invändigt än så länge. Har inhandlat färg och röjt ur alla möbler och tavlor, så nu innehåller stugan bara sin allra fulaste furu, som tack och lov snart är ett minne blott :)

Har under veckan på kvällarna strukit en stykning med penseln och den vita färgen på en av kökssofforna i uterummet. Efter tre dagar är den klar och väntar bara på att torka innan dynan kan sättas åter.

Sedan är det dags att ta tag i sittbänk nummer två. Kommer bli så bra när det är klart. Den höga hyllan ska åka ut i garaget och ersättas med en skänk/skåp som nu står inklämt i förrådet. Behöver mer avställningsyta när vi har gäster och plats att ställa maten och tilltugg på.

Meeeeen först ska den också målas så klart. Så jag vet vad jag ska pyssla med på kvällarna framöver :) Svårt när lilleman vill vara med och hjälpa till bara. Får passa på när han lagt sig med andra ord.

Visar en bild på ett sött överkast och finaste lilla plåtväskan. Heeeeeelt i mina färger och mönster. Vill ha!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, väskan var väldigt fin. Föresten har väl T trampat hål i sin väska som han har? Måla på bara. /M

Anonym sa...

Lekstugan kommer bli så fin när den är klar! T verkade iaf gilla förvandlingen så ivrig som han var och ville in för att leka medan vi målade! /Syster