tisdag 5 oktober 2010

♥ Marknad

Hm...det hinns ju inte riktigt med att skriva här. Dagarna rusar iväg i en väldans fart och det är minst lika full fart på T när han far omkring här hemma.

I dag har vi varit på marknad. Inhandlande den obligatoriska honungen och marknadsnougat så klart. Sedan hittade jag ett par söta fårskinnstofflor till T som jag inte kunde motstå. Klart att han inte ska frysa i vagnen.

Här om dagen tog vi en tur till Rusta och då hittade jag ett armband till mig själv. Inte riktigt det som på bilden som ju också kommer därifrån, men mitt innehöll också ord. Det var halva priset på utvalda smycken (men det behövs inte nämnas va?), så jag slog till.

Från och med i måndags så jobbar jag bara halvtid, allt för att vår lille kille inte ska behöva börja på dagis så tidigt. Maken kommer vara hemma någon vardag då och då, men annars blir det en hel del helgjobb för min del.

Det är riktigt skoj att vara hemma med T, men man får ju ingenting gjort. Han ska vara med överallt och kommer krypandes i full fart när man öppnar en låda eller ett skåp. En riktig Nicke Nyfiken med andra ord.

Till helgen hoppas jag att jag kan påbörja målningen i garaget och förrådet. Har köpt hem en 10-liters hink med Beckers färg "Kullersten" till väggarna. Det blir nog snyggt.

Sedan blir det kalas på lördag kväll och söndagen spenderar jag på jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevligt med marknad! Här hemma är det också målning på g. E ska få en ny säng till sitt rum,en fulfurusäng ska bli vit! /Syster