onsdag 13 oktober 2010

♥ Hem ljuva hem...

Det får bli ett bildfritt inlägg denna onsdag. Hinner liksom inte riktigt med denna sida (hm...har ni hört det förut?).

T har varit riktigt förkyld ett tag. Han börjar dock bli bättre, men då tog jag över baccilerna verkar det som. Tur i oturen då jag ändå är långledig nu (6 dagar). Så jag hinner nog piggna till.

Håller på för fullt i garaget. En vägg är rollad och fönstren är målade i tre omgångar. Behöll även ett av de gamla hyllplanen (läs plywoodskiva) som får fungera som arbetsbänk så länge. Drog över några drag med penseln så den passar in bättre.

Maken har kört femtioelva skottkärror med ved till förrådet. Hm...fråga hans rygg hur den mår?! Så snart är garaget tomt på ved så jag kan ta mig an nästa vägg. Skönt!

Prenumererar på två tidningar nu. Fick första numret av Hem ljuva hem i brevlådan i veckan. Passar bra när man är ledig och man får passa på att bläddra när T sover. Hm...som om man inte har tusen andra saker att göra då?

Insåg just att då man spenderar en hel del tid på golvet med att leka med T, ser man hur stökigt och dammigt det är från helt andra vinklar än man brukar. Det går inte att slarva med dammsugningen med andra ord.

Nä hä, då var det dags att hänga maskin nummer två. Jippi!

Inga kommentarer: