tisdag 24 augusti 2010

♥ Solen lyser med sin frånvaro


Hm...tyckte det var rätt skönt att komma hem från den otroliga värmen som vi hade. Nu sa de på nyheterna att enda solchansen idag i vårt avlånga land var längst upp i norr.

Så det blir bara till att acceptera denna gråmulna och regniga vy heeeeela långa dagen. Behöver jag säga att jag längtar tillbaka?

Igår var jag och T till BVC. Två månader sedan sist, och nog hade killen växt allt. 11 355 gram och 78 cm lång. Behöver jag säga att ju nyligen gjorde en garderobsrensning till?

Sedan åkte vi till "Expresservice" och fixade en trasig lampa på bilen (jo men det var på den bökiga sidan, så jag tror inte maken skulle kunna byta den själv) ;)

Vidare till mataffären, sedan hem och tvätta och diska. Avlutade kvällen med att (försöka) klippa vår gräsmatta. Puh...det var en tuff match. Gräset var så långt och tjock så det knappt gick att köra klipparen. Kanske inte behöver vänta såååå länge att klippa nästa gång. Behöver jag säga att jag tittade avundsjukt över häcken, där grannens robotgräsklippare kör omkring?

Golfmatch i söndags. Inte spelat på en månad. Låg under med rätt mycket efter halva rundan, men sedan kom jag igång och vann matchen på sista hålet. Skönt!

Idag ska nog jag och killen ta det lite lugnt och vara hemma och greja. Ska njuta av ledigheten, eftersom det är mindre än en vecka innan jag börjar jobba.

Visar en bild på en smidig och billig pall från det blå-gula varuhuset. Får fortsätta bläddra i katalogen på nätet, i väntan på att den riktiga kommer i min ägo...

Inga kommentarer: