söndag 22 november 2009

♥ De äter oss ur huset...


Ännu en helg som svept (läs regnat) förbi. Lördagen bjöd visserligen på några timmars uppehåll så vi kunde gå ut och promenera en sväng. Det var fullt med folk på golfbanan.

Har fyllt på med frö till de små fåglarna. I morse var där en hel drös med färgglada små varelser. Herregud, de äter oss ur huset! Tur att maken köpte en stor fröpåse.

Den snygga fågelstugan fick jag av störste bror min i julklapp ett år. Det var precis vad jag önskat mig. Kolla in på hemsidan, där finns fler modeller och även postlådor i samma design.

Maken har tagit ut de sparade pappadagarna i samband med denna helg. Så vi har varit långlediga alla tre.

Jag fick ett ryck i dag då T och pappa hans tog en förmiddagstupplur och målade om fönstret i köket. Äntligen!

Tänkte nämligen plocka ner julkartongerna från vinden imorgon, och börja pynta lite smått. Kände att jag inte ville irritera mig på ett svart fönster i år igen. Så nu är det vitt :)

Bilder kommer då julgardinerna är uppe.

Inga kommentarer: