tisdag 12 maj 2009

♥ Slå dig ner...

Bild: Hemtex.se

En ledig (och regnig) helg har passerat förbi. Maken och jag spenderade den ett antal mil norrut. Ni vet där det låter ungefär som om de sjunger när de pratar och de bär knätofsar.

Under fredagen hann jag med en shoppingrunda, vilket var bra länge sedan. Blev några kläder, ett rivjärn och en stekspade. Så ni förstår att det inte blir några bilder på dessa här.

Maken suckade djupt då jag visade upp mitt nya fina rivjärn och sade att jag nu också har ett som Leila har. Kanske inte hjälper att köpa fina vispskålar i pastellfärger och sedan tro att man kan baka. Ja ja, ska läsa lite på recept.nu.

Såg förresten att rabarberna växt så det knakat den senaste veckan. Kanske kan sno ihop en paj?

Besökte Hemtex (i sällskap med maken), för att köpa sittdynan nedan. Vi har ett runt bord med fyra stolar i trädgården som är aningen hårda att sitta på. Dessa skulle passa fint till. Då de hade Leksandsmönster så nappade maken givetvis direkt.

Men eftersom både jag och maken lider av någon lättare form av beslutsångest, så gick vi ur affären tomhänta. Då vi vänt och vridit på varenda mörkblå sittkudde, hittade vi något fel på varenda en. Dessutom tyckte nog jag att vi gott kunde vänta tills det var halva priset (ovanligt va?).

1 kommentar:

liina sa...

Jätte mysigt vart det :)