måndag 29 september 2008

♥ Strejk!


Efter helgens Tapasfest, blev det nog en chock för vår stackars diskmaskin. Han började helt enkelt att strejka. Har tidigare skrivit att jag varit helnöjd med den (bortsett från designen dårå). Nu när jag i vanlig ordning synade glasen innan jag ställde in dem i köksskåpet kunde jag hitta spår från kvällens buffé iform av små prickar på dem. Vad är nu detta?

Plockade genast bort de löstagbara delarna i maskinen och insåg då att filtret hade sett sina bättre dagar. Smilbanden drogs upp, och jag började fundera på vilken färg jag skulle välja på min nya diskmaskin från Smeg. Tra la la...

Maken tog dock ner mig på jorden rätt snart och visade mig något nummer till Husqvarnas service, dit man kan beställa reservdelar. Ja, ja, det var kul att drömma lite så länge det varade.

Dock var det ingen som svarade på numret, så jag passade på att surfa in på Ikea och kika på den inbyggda varianten av diskmaskin, fast med våra Lidingöluckor, så klart. Nice!

Fram tills dess att vi löst detta, blir det till att ta fram diskborsten! Puh...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Passande att maken just fått ett diskkit nu när ni ska börja handdiska! Du får väl ta o visa honom hur stålullen funkar!

Anonym sa...

Tur för en del att man kan vara anonym här...!!!