tisdag 2 september 2008

♥ Ännu ett projekt

Samtidigt som jag tagit mig an vitrinskåpet, så går de flesta tankarna till vad som kan göras i vår tvättstuga. Det lutar åt att det blir en omgång med våtrumsfärg på väggarna i någon ljus kulör. Sedan blir det två öppna hyllplan på väggen ovanför diskhon, där man kan ha klädnypor, burkar med tvättmedel m.m.

Den fina tvättbrädan kommer hemifrån pappa. Det är bättre att ringa till honom än att gå på auktion för han har ju redan ALLT. Man behöver inte konkurrera med andra köpare heller, för den delen. Korgen köpte jag på Coop Forum för 49:-. Den är öppningsbar från båda håll, och är väl egentligen en picknickkorg. Jag har tänkt att ha sygrejer i den, som ändå ligger lite varstans i lådor och skåp där hemma.

Ok, jag ska kanske inte köpa just denna på Rusta för 229:-, med tanke på kvalitén. Något i den stilen tror jag dock vore fint .

Har ännu inte bestämt mig för vilken färg som ska upp på väggarna. Det lutar åt sand/beige hållet. Det är lättare att byta gardiner och textil än att ge sig på väggarna igen om man tröttnar.

Inga kommentarer: