fredag 22 augusti 2008

♥ Saker i vårt kök

Fatet från Fabienne Keramik fick vi i bröllopspresent av mormor och morfar. De matchande ljusstakarna fick vi av min moster. Jag gillar färgerna, formerna och de verklighetstrogna myrorna.

Tunnan är från IKEA. Den finns i flera färger och storlekar. Den här är den minsta modellen och kostade 129:-. Jag använder den till att stoppa papper/tidningar som ska till återvinningen. (Det blir ju en del med all reklam).
Pallen har jag fått av pappa. Han köpte den på IKEA för 99:-. Den är obehandlad från början. Jag har målat fotstegen i två omgångar med Ikeas antikfärgade bets, samt övriga ytor med antikvit lackfärg. Helheten blev bättre i köket nu när pall, bänkskiva, avlastningsbord och det nyinköpta köksbordet går i samma stil.


Denna inhandlades på Rusta för ynka 99:-. Vill egentligen ha en från Pappelina såklart. Denna får duga så länge. Behöver ju inte vara så rädd för att spilla på den.

Inga kommentarer: