måndag 6 september 2010

♥ Lediga, lyxiga, lata dagar


Här är en bild på mitt lilla fynd från loppisen - en söt måttbägare i glas. Damen vid bordet brevid oss skulle ha tjugo kronor för den, men det var tydligen ingen som nappade på hela dagen. När hon höll på att plocka ihop sina saker frågade jag vad hon skulle ha för den. En femma, sa hon. Taget!

Idag har hela familjen varit samlad. Lyxigt med vardagsledigt. Först fick jag en klipptid, sedan åkte vi till ett mysigt café i närheten av där vi bodde förut och intog en smarrig lunch och fika. Avslutningsvis tog vi en tur på staden i det fina vädret.

Hann in i favoritbutiken, men kunde inte bestämma mig vad jag skulle köpa för mitt presentkort jag fick när jag fyllde, så jag fick lämna tomhänt och åka hem och fundera lite till. Det fanns alldeles FÖR MYCKET fint. Puh!

Hittade en fin fleecetröja till T och en haklapp i vaxduk (med stjärnor på, vad annars?).

Maken fick köpa mjukglass och behövde inte följa med in i alla butiker, så jag tror att han också blev nöjd :)

Inga kommentarer: