fredag 12 mars 2010

♥ Bakning

Snodde med mig en av Leilas kokböcker när jag var hos grannen igår (fast jag frågade faktiskt om lov innan). Idag blev det Rågrussinbullar.

Provsmakade en och det blev nog lite mycket mjöl i. Det är ju inte helt lätt att baka samtidigt som man står och sjunger och underhåller T. Ska nog prova på något mer recept innan de får tillbaka boken ;)

I dag är solen tillbaka igen. T och jag tog en promenad efter att vi varit i den lokala Ica-butiken på morgonen. En fördel man har då man är "ledig" att man inte behöver trängas på eftermiddagarna i matbutikerna. Så nu är ingredienserna till kvällens tacos inhandlade. Mums!

Två nätter i rad har T sovit 7,5 timmar i sträck, sedan har han fått lite mat och sovit ytterligare 2 timmar. Lite skillnad mot de tidigare 3 timmarna i sträck. Nice!

Till helgen ser vi fram emot skidåkning. Denna gången är det min tur att hoppa i pjäxorna. Puh! Det var ju ett helt år sedan. Vad gör det, man kan ju åka långsamt och passa på att sola.

Ikväll ser vi fram emot en annan sol, nämligen Solsidan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför Rågrussinbullar när det finns Rocky Roads???

Anonym sa...

Jag tror att T mår prima av att vara ute i luften. Därför sover han kanske bättre. Hoppas att din skidåkning gick efter ritningarna? Solsidan har fått ett spa men lite kunder/FAR