fredag 11 maj 2012

♥ Vandring



Bild: Ikea

På allvar nu alltså...nästa person som frågar om vår lilla tjej sover bra på nätterna får nog lägga benen på ryggen och springa fort därifrån ;) 

Det är INTE SANT vad mycket energi det kan finnas i en så liten kropp. "Någon" har kommit på hur kul det är att krypa och ställa sig upp mot allt (inklusive sänggaveln) oavsett vad uret visar. 

Nu är det inte roligt längre. Morsan är räääääätt trött i huvudet...

Nå ja, det är väl så med barn, det är bara en "utvecklingsfas". På typ några månader, eller? Gaaaah!

Det blir mycket nattvandringar med småttingar i huset. Vandring heter en ny gullig serie på Ikea. Skulle vilja spana in den närmare. Det var evigheter sedan jag besökte varuhuset.

Det får nog bli en vardag förmiddag när lilleman är på dagis tror jag, och först när morsans huvud har ramlat plats igen. 

Grattis till bästaste pappa på din dag! Jag antar att pappsen har haft bra många fler vaknätter och nattvandringar med oss små. Jag har nog det lite i tanken när man är uppe för femtioelfte gången under en natt.

Hm...får ibland höra att lilltjejen har ärvt det av någon som var preciiiiiis lika dan. En klen tröst dock, men bitarna börjar falla på plats... Hi hi...

Nu en STOR balja med kaffe i fin-fina blommiga koppen. Behövs en dag som denna när regnet öser ned IGEN.

Trevlig fredag på er! Jag säger som i imitationen av Tony Rickardsson: Ja är inte bitter!

Inga kommentarer: