måndag 25 november 2013

♥ Elljusstake till barnrum




Bild: Ica Maxi

Inhandlade en adventsljusstake till lilltjejens rum. Det blev den med en stor flugsvamp. Den med ugglan var också fin men alldeles för liten till ett vanligt fönster tycker jag.

Skickade upp maken på vinden igår för att hämta ner jullådorna. Och idag "hjälpte" våra små mig med att pynta. Får se hur länge tomtar och ljuslyktor får vara hela. 

Strykjärnet har dock gjort sitt, så ett sånt måste inhandlas snarast. Fick låna grannens så jullängderna kunde strykas, men har fortfarande en del kvar som står på tur.

Har varit på jakt efter nya julgardiner till köket, men när jag fick upp den gamla kappan så blev det en helt annan gardin mot förut då vi hade bruna väggar. Tur att jag avstod från att köpa och lyssnade på maken (i den frågan i alle fall).

Garaget är röjt så den blå pärlan fått plats. Maken och jag är i valet och kvalet om vi ska slå till på en svart pärla och byta ut det vita dieselloket till något nyare. Hm...ska väl tänka över en omgång till innan vi ger ett besked. 

Nu är det dags att väcka den lilla bestämda tjejen sedan är önskemålet att gå ut. Brrrr! 

Inga kommentarer: